امروز برابر است با :1403-01-26

آیا باید اول صبح از نوشیدن قهوه خودداری کنید؟

نوشیدن قهوه صبح بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب برای بسیاری به بخشی از روال روزانه تبدیل شده است. اما، آیا بیشتر ضرر دارد تا فایده؟

بسیاری از ما نمی‌ توانیم روز خود را بدون افزایش مصرف قهوه شروع کنیم. ما از خواب بیدار می شویم، خود را از رختخواب بیرون می آوریم و مستقیم به آشپزخانه می رویم تا آن ضربه شیرین کافئین را دریافت کنیم. آه، عطر آرامش بخش یک دم صبح تازه! بدون آن، تقریباً به نظر می رسد که زندگی در حرکت آهسته عمل می کند.

قهوه یک نوشیدنی محبوب در سراسر جهان است که اخیراً بخشی از بحث‌ های متعددی بوده است که بیشتر در مورد اینکه آیا اثرات مضر آن بیشتر از فواید آن است یا خیر.

در حالی که همه ما می دانیم که کافئین باید در طول روز در حد اعتدال مصرف شود، نوشیدن قهوه در اولین ساعت پس از بیدار شدن در صبح چطور؟

آیا مصرف قهوه در اولین ساعت بیدار شدن از خواب تاثیری بر سلامت ما دارد؟

وقتی روز خود را با قهوه شروع می کنید، کافئین به سرعت به گیرنده های مسئول تحریک بدن شما می رسد. آدنوزین که از این گیرنده‌ ها نیز استفاده می‌ کند، در اثر عجله کافئین جابجا شده و باعث افزایش سطح آدنوزین در سیستم شما می‌ شود.

در نتیجه، با از بین رفتن اثر کافئین، آدنوزین ذخیره شده به سرعت به گیرنده ها متصل می شود و باعث خواب آلودگی می شود. این اتفاق باعث افت ناگهانی انرژی در وسط روز می شود که اغلب به عنوان خستگی برگشتی شناخته می شود.

مصرف مداوم کافئین در صبح ممکن است منجر به وابستگی شود. با گذشت زمان، ممکن است برای احساس طبیعی به کافئین بیشتری نیاز داشته باشید، که باعث افزایش سطح آدنوزین و کاهش سطح انرژی می شود.

نوشیدن قهوه بلافاصله پس از بیدار شدن می تواند منجر به افزایش سطح کورتیزول شود،کورتیزول یک هورمون استرس است که ممکن است چرخه تولید طبیعی بدن را مختل کند و به طور بالقوه به مشکلات سلامت مرتبط با استرس کمک کند.

کورتیزول هنگام بیدار شدن در صبح ضروری است زیرا خود را با ساعت داخلی بدن هماهنگ می‌ کند.

معرفی کافئین که می تواند کورتیزول را به طور مصنوعی افزایش دهد، ممکن است این روند طبیعی را مختل کند و به طور بالقوه بر الگوی خواب و سلامت کلی تأثیر بگذارد، به ویژه اگر در مقادیر زیاد یا توسط افراد حساس به کافئین مصرف شود.

مصرف قهوه در صبح باید به تعویق بیفتد و بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب مصرف نباشد. اگر مصرف قهوه تا پس از افزایش کورتیزول طبیعی بدن به تعویق بیفتد، تأثیر بهینه قهوه را بهتر می‌ شود درک کرد.

اثرات نامطلوب نوشیدن قهوه با معده خالی

سطح کورتیزول معمولاً بین ساعت 7 تا 8 صبح به اوج خود می‌ رسد و به طور پیوسته در طول روز کاهش می‌ یابد و در نیمه‌ شب هنگام خواب به پایین‌ ترین حد خود می‌ رسد.

به حفظ چرخه خواب و بیداری بدن شما کمک می کند، که به عنوان ریتم شبانه روزی شناخته می شود. با این حال، اثرات محرک قهوه کافئین دار در صبح ممکن است سطح کورتیزول را افزایش دهد. برخی از افراد ممکن است این تکان اضافی را دوست داشته باشند، در حالی که برخی دیگر ممکن است بیشتر نگران، پریشان یا عصبانی شوند. حساسیت یا واکنش درونی هر کس به کافئین متفاوت است.

کافئین یک ادرار آور است، به این معنی که شما می خواهید مکرر ادرار کنید. با این حال، پس از یک شب خواب، فرد باید هیدراته بماند و مایعات بیشتری از دست ندهد. حداقل یک ساعت بعد از بیدار شدن از خواب قبل از نوشیدن قهوه اولیه روز صبر می کنم.

بهترین رویکرد برای توصیه های بهداشتی، مشاوره با متخصصان مراقبت های بهداشتی و تکیه بر تحقیقات علمی مورد بررسی است.

نوشیدن آب قبل از قهوه واقعا کمک کننده است.

بعد از کم آبی یک شبه بدن را دوباره آبرسانی می کند.

آب می تواند به آماده سازی سیستم گوارش برای مصرف غذا کمک کند و به طور بالقوه اثرات اسیدی قهوه را کاهش دهد.

شروع روز با آب، به جای معرفی فوری یک دیورتیک مانند قهوه، سطح کلی هیدراتاسیون را پشتیبانی می کند.

آیا مصرف منظم قهوه در اولین ساعت بیدار شدن از خواب عواقب بلندمدت بالقوه ای برای سلامتی دارد؟

مصرف منظم قهوه در اولین ساعت بیداری خودداری کنید زیرا ممکن است عواقب بالقوه دراز مدت برای سلامتی داشته باشد. در اینجا چند نکته کلیدی وجود دارد که او از همه می خواهد که به خاطر بسپارید:

اثرات نامطلوب بر روی هضم: نوشیدن قهوه با معده خالی یا قبل از صبحانه می تواند به دلیل داشتن اسید بالا منجر به ناراحتی معده و سوء هاضمه شود و به طور بالقوه باعث ناراحتی و تأثیر بر هضم غذا شود.

وابستگی و تحمل: مصرف منظم قهوه در صبح می تواند منجر به وابستگی شود، جایی که افراد ممکن است برای احساس طبیعی به کافئین بیشتری نیاز داشته باشند، که به طور بالقوه بر سطح انرژی و سلامت کلی در دراز مدت تأثیر می گذارد.

سطح کم آبی و هیدراتاسیون: مصرف قهوه در صبح می تواند به کم آبی بدن کمک کند، که اگر با مصرف آب کافی متعادل نشود، ممکن است اثرات طولانی مدتی بر سطح هیدراتاسیون داشته باشد.

تاثیر بالقوه بر بیماری های مزمن: در حالی که مصرف متوسط ​​قهوه با فواید سلامتی مرتبط است، مصرف بیش از حد یا نادرست آن، به ویژه در صبح، ممکن است پیامدهایی برای بیماری های مزمن مانند دیابت نوع 2 و بیماری کبد داشته باشد.

اشتراک گذاری