امروز برابر است با :1403-05-06

آیا باید آب نارگیل تازه را برای استفاده انتخاب کنیم؟

در مقایسه با آب نارگیل تازه، با آب نارگیل از قبل آماده شده و همچنین به عنوان آب نارگیل از پیش بسته بندی شده ممکن است برای مصرف راحت تر به نظر برسد، اما آیا از نظر سلامتی با هم تفاوتی دارند؟

اما قبل از اینکه در مورد آن بیشتر بدانیم، بیایید بفهمیم که چه چیزی آب نارگیل را به یک نوشیدنی سالم تبدیل می کند.

آب نارگیل یک نوشیدنی طبیعی غنی از الکترولیت هایی مانند پتاسیم، سدیم و منیزیم است. این به جبران مایعات و الکترولیت های از دست رفته کمک می کند و برای آبرسانی در روزهای گرم تابستان ایده آل است. به‌ علاوه، آب نارگیل حاوی سیتوکینین‌ ها است که با اثرات ضد پیری و ضد سرطانی، ارتقاء سلامت و شادابی کلی مرتبط است.

آب نارگیل تازه در مقابل از قبل آماده شده

برای افزایش عمر مفید، آب نارگیل از قبل آماده شده اغلب پاستوریزه یا تصفیه می شوند که ارزش غذایی و طعم آب نارگیل تازه را کاهش می دهد.

آب نارگیل عمدتاً از آب (94 درصد)، قندها (آلدوهگزوز، فروکتوز و دی ساکارید) (5 درصد) تشکیل شده است. مواد معدنی، کلسیم و منگنز فراوان هستند، اما عنصر فلزی به ندرت در آن وجود دارد. این نوشیدنی خوش طعم زمانی که در معرض هوا قرار می‌ گیرد خراب می‌ شود و بسیاری از ویژگی‌ های فرآیندی حسی و ارگانیک خود را از دست می‌ دهد.

برای حفظ ماندگاری آب نارگیل از قبل آماده شده و حفظ طعم آن، تولیدکنندگان ممکن است از افزودنی ها و نگهدارنده های زیستی استفاده کنند. این ها می توانند شامل قندها، طعم دهنده های مصنوعی و تثبیت کننده ها باشند. مصرف آب نارگیل در حالت طبیعی به شما این اطمینان را می دهد که از این افزودنی های غیر ضروری اجتناب کنید و از خالص ترین شکل این نوشیدنی لذت ببرید.

ظروف آب نارگیل از قبل آماده شده می تواند شامل پلاستیک یا سایر عناصر غیر قابل تجزیه زیستی باشد که باعث آلودگی محیط زیست می شود.

علاوه بر این، خاصیت آب نارگیل از قبل آماده شده به اندازه اصل یا تازه نیست. طعم و عطر متمایز آب نارگیل تازه استخراج شده در انواع از پیش بسته بندی شده از بین می رود. سپس خطر آلودگی وجود دارد. فرآوری آب نارگیل از قبل آماده شده ممکن است خطر آلودگی را افزایش دهد اگر اقدامات بهداشتی و کنترل کیفیت مناسب در طول تولید و بسته بندی به شدت رعایت نشود. نارگیل تازه، زمانی که به درستی استفاده شود، عموماً خطر آلودگی کمتری دارد.

در نهایت، خرید یک نارگیل کامل و استخراج آب توسط خودتان می تواند هزینه کمتری نسبت به خرید آب نارگیل از قبل آماده شده داشته باشد. خرید نارگیل کامل طراوت را تضمین می کند و به شما امکان می دهد از گوشت آن استفاده کنید که سرشار از فیبر و چربی خوب است. به طور خلاصه، انتخاب نارگیل تازه و کامل به جای آب نارگیل که قبلاً تراشیده شده است، بهترین طعم و محتوای غذایی را تضمین می کند.

اشتراک گذاری