امروز برابر است با :1403-05-02

آیا این آب میوه ترکیبی برای کمبود آهن و کم خونی موثر است؟

چیزی نیست که رسانه های اجتماعی راه حلی برای آن نداشته باشند. اما تأیید آن راه حل بسیار مهم است. ترکیب چغندر، تکه های آناناس، آب لیمو و زنجبیل با آب می تواند به مبارزه با کم خونی کمک کند.

عناصر لازم را مهیا کنید

نصف یک چغندر
5 یا 6 تکه از برش های آناناس
آب یک لیمو ترش
زنجبیل 1 اینچ
1یک لیوان آب

طرز تهیه به چه شکلی است؟

همه را به جز آب لیمو مخلوط کنید. پس از مخلوط شدن، آب لیمو را اضافه کنید. بلافاصله بنوشید.

آیا این آب میوه مفید است؟

اعتقاد بر این است که چغندر مملو از آهن است که برای تولید گلبول های قرمز خون و جلوگیری از کم خونی لازم است. همچنین، آناناس به دلیل محتوای بالای ویتامین C، به جذب آهن کمک می‌ کند و ایمنی کلی را بهبود می‌ بخشد.

این ترکیب مقدار مناسبی از آهن رژیمی، عمدتاً از چغندر را فراهم می‌ کند و به لطف محتوای بالای ویتامین C موجود در آناناس و آب لیمو، جذب آن را به حداکثر می‌ رساند. افزودن ویتامین C موجود در آناناس و لیمو به طور قابل توجهی جذب آهن غیر هِم چغندر را افزایش می دهد. بروملین موجود در آناناس و اسید سیتریک در لیمو به هضم کمک می کند و اطمینان می دهد که مواد مغذی به طور موثر جذب می شوند.

با این حال، هنگام انتخاب این آب چغندر، آناناس و لیمو باید محتاط بود، زیرا ممکن است برای یک فرد موثر باشد اما در دیگران نتایج موفقیت آمیزی به همراه نداشته باشد.

اگر چه این آبمیوه ممکن است به احساس انرژی و رهایی از خستگی کمک کند، اما نمی توان آن را یک داروی قوی برای مدیریت کمبود آهن در نظر گرفت. در مورد علائم کمبود آهن مانند ضعف، سرگیجه یا سبکی سر، ضربان قلب سریع، رنگ پریدگی، تنگی نفس و سردی دست و پا مراقب باشید.

توجه به این نکته مهم است که اگر چه این آبمیوه می تواند سطح آهن را پشتیبانی کند، نباید جایگزین درمان های پزشکی یا مکمل های تجویز شده توسط متخصصان شود.

به دنبال مداخله به موقع برای غلبه بر کمبود آهن و جلوگیری از عوارض بعدی مانند کم خونی، ضعف، سر درد، سندرم پای بی قرار، عوارض بارداری، مشکلات قلبی و ریوی و خستگی باشید.

بهتر است با یک پزشک مشورت کنید که به شما در مورد مکمل‌ های آهن توصیه می‌ کند و طبق دستور دوز مصرفی را دنبال کنید. سعی کنید از غذاهای غنی از آهن مانند سبزیجات برگدار مانند اسفناج، تخم مرغ، تخم کدو و لوبیا استفاده کنید. غذاهای غنی از ویتامین C مانند بروکلی، فلفل دلمه ای قرمز و سبز، گل کلم، گوجه فرنگی، توت فرنگی، آناناس و خربزه را انتخاب کنید.

اشتراک گذاری