امروز برابر است با :1403-08-03

آیا ارتباطی بین تخم مرغ و افزایش قد وجود دارد؟

تخم مرغ سرشار از پروتئین با کیفیت بالا است که برای رشد عضلات، ترمیم بافت و رشد بسیار مهم است. تخم مرغ همچنین حاوی ویتامین‌ ها و مواد معدنی مهمی مانند ویتامین D هستند که به بدن در جذب کلسیم کمک می‌ کند یک ماده مغذی کلیدی برای سلامت استخوان‌ ها. دریافت کافی کلسیم به داشتن استخوان‌ های قوی‌ تر کمک می‌ کند، که برای پتانسیل قد بهینه ضروری است. علاوه بر این، ویتامین‌ ها و مواد معدنی موجود در تخم‌ مرغ مانند آهن، فسفر و ویتامین B12 از عملکردهای سالم بدن حمایت می‌ کنند که به رشد کمک می‌ کنند.

تخم مرغ فواید سلامتی قابل توجهی برای سلامت جسمانی دارد. با این حال، هیچ ارتباط مستقیمی بین خوردن تخم مرغ و افزایش قد وجود ندارد. تخم مرغ یا هر نوع غذا و سبزیجات یا میوه ها نمی توانند فوراً شما را بلندتر کنند. قد شما را ژنتیک، میزان تغذیه و فعالیت بدنی تعیین می کند.

رشد به ژن‌ های والدین و تغذیه خوب در دوران بارداری برای سلامت استخوان و رشد جنین و فعالیت بدنی همراه با تغذیه متعادل بستگی دارد.

پس از یک سن خاص، رشد قد شما متوقف می شود زیرا صفحات رشد در استخوان ها که مسئول افزایش قد هستند، تمایل به بسته شدن دارند.

تحقیقات نشان می‌ دهد که انجام منظم فعالیت‌ های بدنی مانند دوچرخه‌ سواری، یوگا و حرکات کششی می‌ تواند به افزایش قد تا چند اینچ کمک کند.

سلب مسئولیت. :همیشه قبل از شروع هر روتین با پزشک خود مشورت کنید.

اشتراک گذاری