امروز برابر است با :1403-05-06

آیا آویزان کردن سر از کنار تخت باعث رشد مو می شود؟

ممکن است هنوز بتوانید ستاره ها را بشمارید، اما هرگز نخواهید توانست برای نکات و ترفندهای نوید دهنده رشد مو در شبکه های اجتماعی عددی را در نظر بگیرید. یکی از آنها روش وارونگی یا شیب است که بسیاری از مردم به آن سوگند یاد می کنند. این روش شامل آویزان کردن سر از کنار تخت برای افزایش جریان خون در پوست سر است عملی که اعتقاد بر این است که رشد مو را تحریک می کند.

اما آیا کارشناسان آن را تایید می کنند؟

هنگامی که سر یا بدن خود را کج می کنید، جریان خون به پوست سر و فولیکول های مو افزایش می یابد که به نوبه خود، اکسیژن رسانی به پوست سر را افزایش می دهد. این در نهایت به رشد مو کمک می کند و ریزش مو را کاهش می دهد. اما این همه چیز نیست، همراه با تامین اکسیژن کافی، تمام مواد مغذی مورد نیاز را نیز فراهم می کند که به تحریک رشد مو کمک می کند.

برای مزایای بیشتر، برخی از افراد حتی قبل از اینکه سر خود را کج کنند، پوست سر خود را با روغن (مانند روغن نارگیل یا کرچک) ماساژ می دهند.

در اینجا تجزیه و تحلیل روش وارونگی است

چگونه انجامش بدهیم؟

قبل از شروع اینورژن، 5 تا 10 دقیقه با هر روغنی پوست سر خود را ماساژ دهید. باعث تحریک جریان خون به فولیکول های مو می شود.
حالا به آرامی شروع به معکوس کردن بدن خود کنید. شما می توانید انتخاب کنید که یک هد استند یا در وسط تخت خود بنشینید و سر خود را به یک سمت برگردانید به گونه ای که از یک طرف تخت شما آویزان شود. حتی می توانید این کار را روی مبل نیز انجام دهید.
این حالت را به مدت 4-5 دقیقه نگه دارید. به آرامی به حالت عادی خود بازگردید. عجله نکنید به حالت طبیعی خود برگردید، ممکن است به اعصاب یا عضلات شما آسیب برساند. همچنین ممکن است گردن خود را رگ به رگ کنید یا حتی سرتان عجله کند.

ملاحظات مهم

در حالی که مفهوم افزایش جریان خون به طور بالقوه برای سلامت مو معقول به نظر می رسد، چند نکته کلیدی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

شواهد علمی محدود: در حال حاضر کمبود تحقیقات علمی قوی وجود دارد که مستقیماً روش وارونگی را با رشد مو مرتبط می کند. در حالی که افزایش جریان خون ممکن است به طور کلی مفید باشد، اما مطالعات به طور قطعی نشان نداده اند که از طریق این روش خاص باعث رشد مو می شود.

نگرانی های ایمنی: بر عکس کردن سر می تواند باعث سر گیجه شود، به خصوص برای کسانی که به آن عادت ندارند. آهسته شروع کنید و به بدن خود گوش دهید. اگر احساس ناراحتی کردید، فورا آن را متوقف کنید.

شرایط از قبل: روش وارونگی برای زنان باردار، افراد مبتلا به فشار خون بالا، سرگیجه، عفونت گوش یا درد کمر و نخاع توصیه نمی شود. همیشه قبل از استفاده از هر روش جدیدی با پزشک خود مشورت کنید، به خصوص اگر هر گونه نگرانی سلامتی دارید.

چه چیز دیگری را باید در نظر داشت؟

یک رژیم غذایی متعادل و غنی از مواد مغذی ضروری برای سلامت کلی مو بسیار مهم است. ماساژ پوست سر با روغن های مغذی می تواند گردش خون را بهبود بخشد (به طور بالقوه به رشد مو کمک می کند)، و بسیاری از محصولات مراقبت از مو برای تقویت موهای سالم فرموله شده اند.

اشتراک گذاری