امروز برابر است با :1403-05-06

آیا آب سیب به اندازه الکل مضر است؟

بسیاری از ما هر از چند گاهی از یک لیوان آب سیب لذت می بریم، اما آیا تا به حال فکر کرده اید که آنها از نظر سلامتی چگونه هستند؟

در حالی که آب سیب و الکل ممکن است دنیاهای متفاوتی به نظر برسند، کنجکاوی فزاینده ای در مورد اینکه آیا یکی می تواند به اندازه دیگری برای بدن ما مضر باشد وجود دارد.

کودکان حتی زمانی که الکل نمی نوشند به بیماری کبد چرب مبتلا هستند، زیرا آب سیب می نوشند که درست مانند الکل (sic) متابولیزه می شود.

موضوع مضر بودن آب سیب به اندازه الکل ممکن است تکان دهنده به نظر برسد، اما ارزش بررسی دارد. هر دو نوشیدنی اثرات متفاوتی بر بدن ما دارند و شناخت آنها می تواند به ما در تصمیم گیری بهتر کمک کند.

اثرات مصرف منظم آب سیب در مقابل مصرف متوسط ​​الکل

آب سیب و الکل به دلیل محتویات مختلف تأثیرات متضادی بر سلامتی دارند. آب سیب دارای قندهای طبیعی مانند فروکتوز و گلوکز، در کنار ویتامین ها و آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C است.

با این حال، محتوای قند بالای آن می تواند نگران کننده باشد، به خصوص با مصرف مکرر یا زیاد. آب سیب فرآوری شده که معمولا در سوپر مارکت ها یافت می شود، اغلب فاقد فیبر و برخی مواد مغذی موجود در آب سیب تازه است.

مصرف متوسط ​​الکل، سمی است که بدن ما باید آن را پردازش کند. حتی نوشیدن متوسط ​​می تواند بر عملکرد کبد، سلامت مغز و رفاه کلی تأثیر منفی بگذارد.

اثرات متابولیک آب سیب در مقایسه با اثرات الکل بر بدن

بدن ما قندهای موجود در آب سیب و الکل را بسیار متفاوت پردازش می کند و بر عواملی مانند قند خون، عملکرد کبد و افزایش وزن تأثیر می گذارد.

قند خون

آب سیب با محتوای فروکتوز بالا باعث افزایش سریع قند خون می شود. این می تواند منجر به افزایش گرسنگی و پرخوری شود و به طور بالقوه باعث ایجاد مشکلاتی برای افراد مبتلا به دیابت یا در معرض خطر ابتلا به آن شود. مصرف الکل همچنین قند خون را مختل می کند و باعث افزایش و افت کوتاه مدت می شود. نوشیدن منظم الکل می تواند به مقاومت به انسولین کمک کند و در درازمدت مدیریت موثر قند خون را برای بدن دشوارتر می کند.

عملکرد کبد

مصرف بیش از حد آب سیب می تواند کبد را با فروکتوز پر کرده و به طور بالقوه منجر به بیماری کبد چرب شود. در حالی که مقادیر متوسط ​​​​به طور کلی بی خطر هستند، زیاده روی در آن می تواند به کبد فشار وارد کند. با این حال، الکل یک تهدید مستقیم تر است. مصرف منظم الکل که توسط کبد پردازش می‌ شود، می‌ تواند باعث آسیب‌ های قابل توجهی از جمله بیماری کبد چرب، هپاتیت و سیروز شود. حتی نوشیدن متوسط ​​​​می تواند آنزیم های کبدی را افزایش دهد، که نشان دهنده استرس روی این اندام حیاتی است.

افزایش وزن

آب سیب و الکل هر دو در صورت مصرف زیاد باعث افزایش وزن می شوند. محتوای قند بالا در آب سیب به کالری بالا ترجمه می شود و کالری مایع نسبت به غذاهای جامد کمتر سیر کننده است و مصرف بیش از حد آن را آسان می کند. نوشیدنی های الکلی نیز پر کالری هستند و می توانند اشتها را تحریک کنند و منجر به افزایش مصرف غذا و افزایش وزن شوند.

اشتراک گذاری